


Jacobien Jansen komt uit een muzikaal gezin. Er klonk altijd klassieke
muziek en iedereen bespeelde een instrument, het was nooit stil in huis.
Tijdens de cursus AMV op de muziekschool, is ze op achtjarige leeftijd
al aangeschoven bij het orkest omdat ze het reuze interessant vond om samen muziek te maken. Toen op een basxylofoon, omdat ze nog geen instrument bespeelde. Ook rond die tijd zag ze zoons van kennissen in
een schuurtje repeteren met een bandje, (lange haren en hippe kleding)
en dacht: dat wil ik later ook!
​
Op haar tiende is ze dwarsfluit gaan spelen. En ja hoor: op de
middelbare school kwam ze dus in het eerste bandje terecht.
Ze werd gegrepen door popmuziek en jazz en volgde improvisatielessen
bij de trompettist Charli Green. Jaren later kocht ze een tenorsax om
een bredere keus te hebben qua bands en muziek. Saxofoon spelen
heeft ze zichzelf geleerd evenals het repareren van blaasinstrumenten.
Klassieke muziek bleef ook nog een tijd aanwezig.
Als fluitiste heeft ze o.a. jarenlang hoogtepunten uit de Matthäus- en Johannes Passion uitgevoerd in Oirschot en Best met verschillende muzikanten en koren. Toch ligt haar hart nu bij Pop- en Jazzmuziek.
Jacobien stond aan de wieg van popcollectief Popov in Valkenswaard. Een stichting die de belangen behartigde van amateurmuzikanten. Er werd o.a. een mooi uitgeruste repetitieruimte gecreëerd. Ze was jaren bestuurslid en beheerde ook de repetitieruimte.
Jaren later werd ze gevraagd om te jureren bij de voorrondes en finale van de Popovprijs, een talentenjacht voor veelbelovende bands. Dat heeft ze vele keren met veel plezier gedaan. Daarna is ze werkzaam geweest als coördinator bij popcollectief Jam in Eersel en medeorganisator van o.a. de jaarlijkse Kempensessie in Steensel.
Inmiddels bespeelt Jacobien alle saxen en dwarsfluit in diverse bands, zoals bigband The Nightcats, Zoden aan de Dijk, The Alquin Project, Ten Pence Trouble, Parallel Lines en saxofoon kwintet Saxpeditie. Daarnaast is ze actief in veel verschillende muzikale projecten als muzikant en begeleider.
Ze heeft altijd geroepen dat ze qua muziek nét te laat is geboren.
Ze vindt het jammer dat ze de muziek uit de jaren 60-70 niet live heeft kunnen meemaken! ​Bij Out of Season is ze daarom helemaal op haar plek: ons repertoire past haar als een jasje!

